Digitale skærme, der sikrer det rette budskab på det rette tidspunkt

Luk den digitale verden ind i butikken.

Du går målrettet rundt i butikken for at lede efter den vase, du har kigget på hjemmefra. Men idet du går forbi den ene væg, fornemmer du en bevægelse i øjenkrogen og vender dig mod det, der springer dig i øjnene. Du bliver forundret over de levende billeder og giver din fulde opmærksomhed til budskabet på den digitale skærm.

Hvis du vil stjæle rampelyset hos dine kunder, er du nødt til at tænke ud af den evindelige boks og fremhæve dine produkter på nye måder – og det er digitale skilte et rigtig godt bud på. Men er det ikke bare endnu en skør måde at tvinge det digitale ind alle steder? Nej, bestemt ikke
Der er et hav af gode grunde til, at digitale skærme er en fantastisk kommunikationsform: De har en unik tiltrækningsevne med deres levende budskaber og er samtidig en vanvittigt fleksibel og aktuel kommunikationsform, fordi de sørger for, at du altid giver relevant og skræddersyet indhold til dine kunder. Derudover bliver de fleste købsbeslutninger taget direkte i butikken, og et opsigtsvækkende digitalt skilt kan derfor være en kæmpe motivator for køb.
digitalt skilt

Digital skilte tiltrækker helt naturligt opmærksomhed

Vi kan ikke komme uden om, at du skal have effektive midler i brug for at fange dine kunders opmærksomhed. Det ultimative mål med din visuelle kommunikation er at få kunderne til at standse op, blive fængslet af budskabet og overveje at købe dit produkt. Og det må man sige, at de digitale skilte kan præstere. Med dem kan du få folk til at stoppe op og leve sig ind i nuet. Tage et sekund, hvor de bliver suget ind i produktets levende verden, så de stopper op og tænker: ”Hvad er det, der sker her?”

Den stærke kombination af lyset og de skiftende budskaber gør det til et stærkt og opsigtsvækkende medie – en måde, hvor du kan kommunikere dine budskaber på en anderledes facon sammenlignet med stationært POS. Kunderne er langt mere modtagelige over for de levende billeder, hvilket også giver dig en større chance for, at de engagerer sig i indholdet.

Et studie fra Digital Billboard Study viser, at hele 55 % af dem, der har set et digitalt skilt, kunne huske budskabet ret præcist. De kunder, der bliver tryllebundet af skærmene, kigger samtidig i længere tid sammenlignet med almindelige skilte, da de liiige skal se det færdigt eller vente, til budskabet skifter. Det er netop kombinationen af interaktive skærme, hvor der sker noget visuelt, og behovet for at få tilfredsstillet sin nysgerrighed, der øger chancen for, at du ikke ender i glemmebogen.

Skab en skræddersyet og relevant oplevelse

Retail-branchen ændrer sig konstant med nye produkter, kampagner og trends. Derfor er det alfa og omega, at du skræddersyer oplevelsen efter butikken og produkterne, som kan ændre sig lige så ofte, som du skifter dine strømper. På digitale skærme har du mulighed for hurtigt at skifte din kampagne, fordi de kan tilpasses fleksible budskaber utroligt nemt.

Det er et lynhurtigt datadrevet medie, der altid kan være up-to-date og have relevant indhold. Hvis du har styr på planlægningen af dine digitale skilte, kan du derfor sikre, at du altid møder målgruppen med relevant indhold, som er med til at styrke kundeoplevelsen.

Match budskabet til relevante faktorer som vejr, tid, geografi, målgruppe, spotvarer osv. Det giver dig mulighed for at skabe en taktisk og lokal tilpasning af din kommunikation. Det kunne eksempelvis være et frokosttilbud, en to-go-kaffe til en kold dag, et Valentine Days-tilbud – you name it.

Kort sagt: Vær til stede på det rette tidspunkt, på det rette sted og med det rette budskab.

Informér, engagér og inspirér

Kundeoplevelsen er vigtigere end nogensinde før, og med digitale skilte kan du tage den op til det næste level. Skiltene kan være med til at give dine kunder mere værdi, fordi du kan komme ud med dine budskaber på en mere levende måde. Tag for eksempel Imerco, der ved åbningen af deres flagshipstore i Lyngby anvendte skærme i vinduet til at vise, hvordan deres skåle er blevet fremstillet i Portugal og fordele som eksempelvis det usædvanligt holdbare materiale. En levende video som denne kan informere, engagere og inspirere de besøgende i butikken, hvilket i sidste ende kan betyde, at du når dit definitive mål – at sælge flere skåle.

Imerco havde samtidig skabt en målrettet og fleksibel kommunikation ved både at have de informative skærme i butikken og store skærme i vinduet, der vendte ud mod gaden. Det er altså ikke kun inde i butikken, at du kan lokke dine kunder med wow-effekten. Også ude på gaden kan digitale skilte være en vaskeægte kundefanger.

Du kan altså både fange de forbipasserende i og efter åbningstiden – og dermed skabe en ekstra dimension af salgstid. Ikke dårligt, vel?

Tilpas skiltene til din butik og kommunikation

Udover de mange branding- og salgsgevinster giver digital signage dig også flere praktiske fordele:

  • De giver dig lave produktionsomkostninger på indhold.
  • Du kan genbruge eksisterende reklame materiale.
  • Du kan styre indhold centralt.
  • Du kan tilpasse skærmene til det omkringliggende miljø – de kan være aflange, lofthængende, vinduesplaceret, dobbeltsidet osv.
  • Skærmene kan også fungere som selvbetjening, når dine kunder leder efter funktioner, størrelser eller noget helt tredje ved dine produkter.
  • Der er næsten ingen undskyldning for ikke at overveje denne effektive, opdaterede og aktuelle kommunikationsform.


Der er næsten ingen undskyldning for ikke at overveje denne effektive, opdaterede og aktuelle kommunikationsform.

Martin Elgaard

Skal vi visualisere dine idéer?

Lad os hjælpe dig. Sammen finder vi den bedste løsning til dig og dit brand.

Martin Elgaard
Digital Signage Manager
+45 31 66 23 14
mael@effection.dk