Case - Specsavers

Stærkt kampagne setup sikrer effektfuld POS-materiale

Du kniber øjnene helt sammen, for at læse de bogstaver der står mudret på den invitation, du har foran dig. Og pludselig er vejskiltet hvor du bor, blevet meget utydelig. Om du bruger briller eller ej, så kan du måske høre sloganet »sku’ ha’ gået til Louis Nielsen« inde i hovedet.

Med en solid brandingstrategi har brillekæden Specsavers/ Louis Nielsen, som blev grundlagt i 1984, etableret sig som en anerkendt virksomhed. De er gennem flere år blev kåret som »most trusted brand«, og vægter deres lokale pålidelighed højt.

Specsavers/ Louis Nielsen har tusindvis at butikker verden over, og bare i Danmark og Sverige har de ca. 220 butikker. De har derfor et stort behov for at strømline deres kampagneudrulning og deres bestillingsvarer, så butikkerne nemt er opdateret med den rette POS-materiale hele tiden.

Det kan være udfordrende for en marketingansvarlig at holde overblikket, når POS-materiale skal være ens på mange forskellige lokationer, som samtidig indretningsmæssigt ikke ligner hinanden. Derfor søgte de en samarbejdspartner som kan holde styr på deres ca. 800 varenumre, og som kan håndtere den store forskellighed og det logistiske samsurium.

Stærkt kampagne setup for Specsavers/Louis Nielsen

Det skal være lige til at arbejde med os. Derfor har vi udviklet en skræddersyet webshopløsning til Specsavers, som gør det muligt for den lokale optiker at bestille lagervarer såsom etiketter, gavekort, in-store- og POS-materialer online – og kun med få klik.

Alt i deres webshopløsning er styret af deres marketingafdeling, så de ved præcis, hvilke layouts og muligheder, der er tilgængelig for deres butikker.

I webshoppen er en række standardvarer tilgængelig, og vores kundeteam arbejder tæt sammen, når der løbende skal produceres og passe POS-kampagner både nationalt og lokalt. Specsavers får support både på dansk og svensk, så kommunikationen omkring deres kampagner kører gnidningsfrit og med minimale misforståelser.

Deres store kampagne-setup sikrer, at kampagnematerialet er pakket overskueligt og forsvarligt, så den lokale optiker hurtigt kan sætte POS-materialet op uden forvirring og skræmmer på det de modtager.

Den rette emballage øger kundeoplevelsen i sidste ende. Det kan virke banalt og som en selvfølge, men det er det på ingen måde. Vi ved af erfaring, at den korrekt emballering beskytter materialerne, mindsker spild og giver en bedre helhedsoplevelse. Det er win for butikken, for marketingafdelingen og for budgettet.

Digitalt kampagneoverblik frigiver ressourcer og tid

Specsavers/ Louis Nielsens kampagnemateriale er forbundet med mange forskelligartede elementer, både når det handler om materiale, størrelse og grafik. Det kræver, et vis overblik og tid, hvis du selv skal holde styr på netop det til 220 butikker.

I sidste ende er tid penge sparet. Og Specsavers/Louis Nielsen marketingafdeling i Danmark har nu et centraliseret overblik af deres forskellige POS-materiale, hvor de hele tiden har nem adgang til løbende at opdatere deres butikker, så de fremstår skarpe i mødet med deres kunder.